RSS

Saturday, November 21, 2009

SANGGUPKAH ANDA JIKA RAHIM ANDA DIBUANG???!!!!




Fibroid adalah sejenis ketumbuhan yang berasal dari tisu pada rahim.Ia terjadi kebanyakkan pada mereka yang berusia 30-40 tahun iaitu dalam usia reproduktif.tetapi setakat ini kita tidak dapat pastikan bagaimana ia terjadi.kehadiran hormon estrogen berkait rapat dengan pembesaran fibroid.Apabila umur semakin meningkat dan takat estrogen yang semakin rendah, fibroid juga akan susut secara sendirinya.

Fibroid boleh memberikan pelbagai masalah kepada wanita seperti, menghimpit pundi kencing, mengalami haid yang banyak, sakit samasa haid dan sakit semasa bersama dan sebagainya. Ia boleh tumbuh sehingga sebesar biji bola tapi ia bukan sejenis kanser.

APAKAH SIMPTOMNYA???

Kebanyakkan kita wanita tidak mengetahui bila kita diserang fibroid kerana ia jarang dpt dirasa dan dikesan.Tetapi sekiranya ia terlalu besar dan berada pada ruang saluran, pesakit akan mengalami

1.Sakit belakang
2.Senggugut
3.Sukar mengandung,kerana fibroid boleh menyebabkan ketidaksuburan dan kesukaran untuk mengandung .sekiranya wanita tersebut hamil, beliau terpaksa bersalin secara pembedahan ceasarean.
4.Sembelit
5.Keguguran yg kerap

6.Haid yg tak putus-putus


Selain itu,sekiranya anda merasa sesuatu bengkak pada bahagian bawah perut, segeralah berjumpalah dengan doktor untuk mengetahui punca pada bengkak tersebut. terdapat.Selalunya Doktor akan menyarankan 2 kaedah rawatan iaitu,myomectomy dimana ketumbuhan itu sahaja yang akan dibedah dan dibuang oleh doktor,lagi satu ialah hysterectomy dimana pembedahan membuang kesemua rahim dan selalunya dibuat kepada wanita yang hampir mencapai usia menopos dan mereka yang tidak lagi mahukan anak.


RAHIM ANDA DIBUANGGGGG?????SANGGUPKAH ANDAAAAA???!!!~



Dengan Corset Premium Beautiful anda tidak perlu membuang rahim anda.Bermacam macam kebaikan jika kita memakai korset ini.Alhamdulilah ramai wanita yg mempunyai masalah dalaman telah berpuas hati dgn product ini.Inilah KILLER PRODUCT Hai-O. Siapa sangka dgn Preminum Beautiful dpt memberikan sinar kebahagiaan kepada anda dan juga dapat menjana pendapatan sampingan untuk anda dan keluarga anda!!!Cepat jgn lepaskan peluang ini!!! Jangan sampai anda menyesal dikemudian hari......~



Rujukan:http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Sunday/Sihat/20090705093150/Article/




Sebarang pertanyaan tentang Premium Beautiful ataupun bizz sila email kepada : myfamilybiz4u@yahoo.com/ 012-2296046

7 comments:

Ibu Ammar said...

aritu g PPUM ada patient 11 tahun dibuang rahim sebab ada ketumbuhan..

joegrimjow said...

eeieiwwwww
xley tgok

myFamilybiz4u said...

@nursarah...takottt kan..so kiter kene ambik berat pasal dalaman2 badan kite k..
@joe- hu3..itu laaa hakikatnyee...

nurayunni said...

mintak dijauhkan lar...

myFamilybiz4u said...

@nurayunni : tu laa mintak dijauh kan.tapi ape2 pun kiter kene ready gak.salu wat checkup.klo nk mudah pakai premium beautiful untuk prevent.

mummy_ayu said...

eeiii..takut..minta dijauhkan..amin!

myFamilybiz4u said...

@mummy ayu: tu laaaaa...ape2 pun kiter kene prevent juga k.klo berminat nk dptkan korset tu.email sy ye

Post a Comment