RSS

Wednesday, November 18, 2009

HEBAT!!!

Sepertimana yg kita tahu, syarikat Hai-O 90% dimonopoli oleh usahawan BUMIPUTRA.

Setiap kejayaan pasti ada cabarannya.Setiap cabaran pasti ada jalan penyelesaiannya.Dan untuk berjaya,kita perlu berkorban dengan sewajarnya. Tak perlu menunggu lama pun.,sekejap je.Bak kata pepatah, Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian.

Memang ramai diluar sana kini mula menceburi bermacam-macam bidang perniagaan. Ada yang mengalami kerugian dan terpaksa membangunkannya semula secara kecil-kecilan.Tetapi,kenapa kita perlu susah-susahkan diri?Padahal peluang perniagaan di depan mataa sudah ada!!

Yang mana ingin menjadi Usahawan, dan yang sedia ada usahawan seharusnya mengkaji sama ada perniagaan yg anda buat atau pun yg ingin diceburi itu berdaya maju serta keupayaan dari segi kewangan. Yang sudah gagal sekali berniaga, perlu berusaha lagi untuk mencari peluang baru kerana setiap permasalahan pasti ada penyelesaian. Kuat kan semangat,bersabar dan selalu berdoa kepada Allah.

"Allah SWT menyukai dan memberi anugerah kepada orang-orang yang sabar dan tabah dalam melaksanakan kewajipan, menderita ujian serta dalam peperangan menghadapi musuh." Insya Allah.

Ayuh!!sama sama kita rebut peluang bisnes bersama HAI-O.Hai-O Marketing telah pun melebarkan sayapnya ke Indonesia pada bulan Ogos yg lalu. Kita sebagai rakyat M'sia harus cepat2 rebut peluang sebelom org luar yg merebut peluang keemasan ini!!!Tepuk dada,tanyaaa selera.Sampai bila kita nk jadi macam ni,asyik bg alasan tuk nk berjaya.Fikirkanlah.

Lima tahun akan datang,Cost of living kita pasti tinggi.Kos sara anak dan bini pun makin naik.Kos pendidikan anak pun makin lama main naik jugak!!!akan nk harapkan PTPTN jugak time tu kan.Tepuk dada ye!!!!tepuk tepuk!!!Fikirkanlahhh secaraa mendalam......

Disini sy lampirkan article di akhbar sebagai bahan bukti HAI-O semaken lama semaken hebattttt!!

@http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=453703
@http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1116&pub=utusan_malaysia&sec=Korporat&pg=ko_07.htm&arc=hive
@http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1118&pub=utusan_malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_02.htm&arc=hive
@http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Thursday/Hip/20091112072009/Article/




Jom join kami!!!! myfamilybiz4u@yahoo.com

No comments:

Post a Comment